פריסבי (לשעבר קראסו מוטורס) – יבואנית רנו, ניסאן, אינפיניטי, צ'רי, דאצ'יה, EVEASY – החלה לשווק היום (שני) את דגמי המותג הסיני החשמלי אקספנג (XPeng), המכוון לפי בעליו לעולם מותגי היוקרה. 

עם תחילת השיווק יוצעו בישראל שני דגמים: מכונית הסלון P7 דגם הפנאי הגדול אקספנג G9

אקספנג G9 החדש בישראל – מחיר החל מ-270,000 שקלים
צילום: יצרן

מותג, דגמים

אקספנג הוקמה ב-2014 בגוואנגז'או על-ידי אנשי עסקים, חלקם מתחום הרכב שם, והיא מכוונת לטכנולוגיה מתקדמת ולניהוג אוטונומי, ממצבת עצמה גבוה ופועלת לשיווק ברחבי העולם. אקספנג נסחרת בנסדאק החל מ-2020, מייצאת לאירופה מ-2021 וקבוצת פולקסווגן רכשה 5% ממניותיה ב-2023.

נכון לסוף 2023 יש לה חמישה דגמים. הראשון הוא רכב הפנאי הקומפקטי G3 שהוצג ב־2018; שני לו היא מכונית הסלון P7 שהוצגה ב־2019; קטנה ממנה היא P5 מ־2021. ב־2022 הוצג רכב פנאי גדול, G9, וב-2023 הצטרף אליו G6 הקטן ממנו.

שני הדגמים המוצעים בישראל, P7 ו-G9, מוצעים בגרסת מנוע אחד והנעה אחורית או בגרסת שני מנועים והנעה כפולה, והמתח במערכת הוא 800 וולט. 

אקספנג G9 החדש בישראל – מחיר החל מ-270,000 שקלים
צילום: יצרן

דגם, גרסאות

אקספנג G9 חולק אותה רצפה עם P7 ובסיס הגלגלים, 299.8 ס"מ, זהה. ממדי האורך והרוחב – 489 ס"מ ו-194 ס"מ – קרובים, הגובה לא: 166 ס"מ. נפח תא המטען 660 ליטרים ונפח ההטענה עם מושבים מקופלים הוא 1576 ליטרים. המשקל 2285 ק"ג לגרסת ההנעה האחורית, 2415 ק"ג לזאת עם ההנעה הכפולה. מקדם הגרר סביר לרכב פנאי מגודל, 0.272. 

בגרסת ההנעה האחורית התפוקה היא 313 כ"ס ו-43.8 קג"מ, משך ההאצה ל-100 קמ"ש 6.4 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל-200 קמ"ש. גרסה זו מוצעת עם שני סוגי סוללה: רגילה מ-LFP (ליתיום-ברזל-פוספט) עם 78.2 קוט"ש לטווח של 460 ק"מ וכזאת לטווח ארוך מ-NMC (ניקל-מנגן-קובלט) עם 98 קוט"ש ולטווח של 570 ק"מ. הספק הטעינה הוא 260 ו-300 קילוואט בהתאמה. 

גרסת 'פרפורמנס', שהיא כפולת הנעה ומנועים, תפוקה של 551 כ"ס ו-73.1 קג"מ, משך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 3.9 שניות והמהירות המרבית זהה, 200 קמ"ש. גרסה זו מוצעת רק עם הסוללה הגדולה יותר והטווח המוצהר 520 ק"מ. 

ל-G9 בגרסת 'פרפורמנס' קפיצי אוויר המאפשרים הגבהה של 4 ס"מ במרווח גחון ל-18.5 ס"מ. 

אקספנג G9 החדש בישראל – מחיר החל מ-270,000 שקלים
צילום: יצרן

רמות אבזור, מחירים

מפרט הבטיחות עשיר, וכולל בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב ושמירת הרכב במרכזו, בלימה אוטונומית, התרעות התנגשות, רכב חוצה מאחור ורכב מגיע לדלת פתוחה, עמעום אוטומטי.

מפרט האבזור בגרסת ההנעה האחורית לטווח רגיל, שמחירה 270,000 שקלים, כולל תאורת לד מלא, חישוקי "19, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, סגירה רכה לדלתות, תפעול חשמלי לדלת תא המטען (גם במחוות רגל) ולמושבים הקדמיים שהם מאווררים ומחוממים, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג לאחור, מסך מרכזי "15, לוח מחוונים מוקרן "10.25, מסך "15 לנוסע. 

חבילת 'דיאמונד', שמחירה 30,000 שקלים, כוללת גם וו גרירה נשלף חשמלית, ריפוד עור נאפה, תפעול חשמלי למושבים האחוריים ועיסוי לכל המושבים המשודרגים במבנה, מערכת שמע משודרגת של דולבי אטמוס. 

מחיר גרסת ההנעה האחורית בגרסת הטווח הארוך הוא 310,000 שקלים. 

בגרסת 'פרפורמנס' כפולת ההנעה, שמחירה 365,000 שקלים, חישוקי "21 עם צמיגי 255/45 וכאמור גם קפיצי אוויר אדפטיביים. 

אקספנג G9 החדש בישראל – מחיר החל מ-270,000 שקלים
צילום: יצרן